Potężny SUV coupe będący symbolem statusu
Dynamiczny i sportowy, taki jest nowy model w gamie Renault. Lekko uniesione nadwozie typu fastback, osłonięte częściami w kolorze głębokiej błyszczącej czerni, wyróżnia zupełnie nowe Renault Rafale w kategorii coupe-SUV-a.
Osłona chłodnicy Nowego Renault Rafale zbudowana jest wokół charakterystycznego dla marki diamentu. Nowa sygnatura świateł ma kształt rombu co sprawia, że wygląd samochodu jest jeszcze bardziej intrygujący. Aby wizualnie zwiększyć szerokość samochodu i dodać mu równowagi, dwa tylne światła są maksymalnie od siebie oddalone.
Nowe Renault Rafale będzie dostępne w pięciu kolorach nadwozia, w tym w dwóch wcześniej niepublikowanych: nowy White Pearl Satin i nowy odcień Alpine Blue. Trzy pozostałe kolory dostępne dla nowego Renault Rafale to Flame Red, Starry Black i Shale Grey Glossy.
Nowe Renault Rafale ma 4,71 m długości i 1,86 m szerokości, co plasuje go w segmencie D. Jego wysokość wynosi 1,61 m, co czyni go kwintesencją sportowego SUV-a. Ze względu na duży rozstaw osi (2,74 m) linia dachu Rafale jest idealnie zakrzywiona, aby zapewnić dużo miejsca nad głowami na tylnych siedzeniach.
Dach panoramiczny SOLARBAY
Wewnątrz nowego Renault Rafale zastosowano zupełnie nowy, przyciemniany szklany dach panoramiczny Solarbay o wymiarach 1470 mm na 1117 mm , którego przejrzystość można zmienić wedle upodobań. Technologia AmpliSky zastępuje standardowe zadaszenie pełnym systemem aktywnym, który na żądanie zaciemnia segmenty dachu chroniąc przed słońcem w kilka sekund. Tym inteligentnym szklanym dachem można sterować głosowo za pomocą Asystenta Google lub przełącznikiem przy lampce sufitowej. Kierowca i pasażerowie mogą wybierać pomiędzy czterema ustawieniami dachu: całkowicie jasny, całkowicie ciemny, jasny z przodu i ciemny z tyłu, i na odwrót. Szkło SaintGobain utrzymuje komfortową temperaturę latem i zimą. Gdy pojazd jest zamknięty dach jest całkowicie nieprzejrzysty zapewniając najlepszy komfort termiczny. Nowe Renault Rafale to pierwszy model z gamy Renault, w którym zastosowano funkcję częściowego zaciemnienia dachu.
Ekskluzywna doświadczenia
Nowe fotele w Nowym Renault Rafale są klasą samą w sobie. Dopasowane zostały do dynamiki pojazdu i oferują szczególnie dobre podparcie boczne i wzdłużne. W szczególności pozwalają w pełni wykorzystać przyczepność na zakrętach oferowaną przez podwozie Nowego Renault Rafale. Tapicerka Alcantara pomaga utrzymać Kierowca wygodną pozycję, dodając sportowego charakteru, a jednocześnie jest przyjazna dla środowiska (61% materiału pochodzi z recyklingu).W wyposażeniu nowego Renault Rafale Esprit Alpine tapicerka Alcantara na siedzeniach jest perforowana, dzięki czemu można przyjrzeć się niebieskiej podszewce z tkaniny i jej opalizującemu efektowi, który rozświetla się w rytm bicia serca. Oświetlenie dostosowuje się do koloru wybranego w ustawieniach MULTI-SENSE. Technologia ta została zastosowana w Renault Rafale po raz pierwszy na całym świecie.
Renault Rafale jest pierwszym samochodem na świecie, w którym w kabinie pasażerskiej zastosowano specjalnie barwiony łupek. Okrywa deskę rozdzielczą po stronie pasażera i podłokietnik. W wersji Techno na panel czołowy zastosowano naturalny korek barwiony na czarno, co nadaje mu charakteru najwyższej klasy.
Nowe Renault Rafale jest bezkompromisowe jeżeli chodzi o przestrzeń zarówno dla kierowcy jak i pasażerów. Samochód ma długość 2,74m z wygodnym promieniem kolan 302mm w drugim rzędzie dla wygody pasażerów. Duży rozstaw osi wpływa również na większą wysokość nad głową pod skośnym dachem dając pasażerom 880 mm przestrzeni nad głową na tylnej kanapie. Ponieważ długie podróże często wiążą się z dużą ilością bagażu, nowy Rafale ma bardzo pojemny bagażnik o pojemności 647 litrów.
Tylny podłokietnik Ingenius®
Aby zapewnić komfort i łączność pasażerom tylnych siedzeń w Renault Rafale, powstał innowacyjny i pomysłowy podłokietnik Ingenius. Został on zaprojektowany z myślą o urządzeniach multimedialnych, dzięki którym podróż stanie się przyjemniejsza. Ten zaawansowany technologicznie podłokietnik ma dwa złącza USB, schowki na tablety lub smartfony oraz dwie rozkładane podstawki pod ekrany.
Silnik E-Tech full hybrid
Nowe Renault Rafale zbudowane jest na najnowszej generacji platformie CMF-CD , wyposażone w pełni hybrydowy układ napędowy E-Tech o mocy 200 KM, który jest równie wydajny, co oszczędny i wykorzystuje materiały pochodzące z recyklingu. W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów, plasuje jej zasięg wśród najdłuższych, a emisję CO2 wśród najniższy w swoim segmencie. Obejmuje on 3-cylindrowy, turbodoładowany benzynowy silnik spalinowy o pojemności 1,2 litra i mocy 130 KM (96 kW) i dwa silniki elektryczne. Główny silnik elektryczny zapewnia moc 50 kW (70 KM) i 205 Nm. Zasilany jest akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 2 kWh/400 V, umożliwiającym jazdę w trybie w pełni elektrycznym. Drugi silnik elektryczny to wysokonapięciowy rozrusznik (HSG) o mocy 25 kW i momencie obrotowym 50 Nm, który uruchamia silnik i napędza zmianę biegów w bez sprzęgłowej skrzyni.
Dzięki całkowicie elektrycznemu zapłonowi i systemowi odzyskiwania energii, który włącza się automatycznie, gdy zwalniasz lub hamujesz, możesz jeździć po mieście na napędzie elektrycznym przez 80% czasu i zużywać o 40% mniej paliwa niż w przypadku silnika spalinowego.
Drugą opcją silnikową będzie nowy układ napędowy E-Tech 4x4 o mocy 300 KM, gdzie przyjemność z jazdy będzie na jeszcze wyższym poziomie.
Podczas projektowania nowego Renault Rafale układ jezdny, osiągnął nowy poziom, który łączy w sobie wielowahaczową oś tylną z najnowocześniejszymi rozwiązaniami takimi jak 4Control. Zawieszenie wielowahaczowe umożliwia najbardziej efektywną przyczepność do drogi bez pogarszania komfortu jazdy. Zaawansowany napęd na 4 koła 4Control znacznie poprawia prowadzenie Rafale przy niskich prędkościach zwiększa zwinność przy średnich i dużych prędkościach.
Rafale jest dodatkowo wyposażony w ulepszoną elektronikę Vehicle Motion Control 2 (VMC 2), układ sterujący tylnymi kołami. Skuteczniej przewiduje utratę przyczepności, dzięki czemu można szybciej pokonywać zakręty i mieć pewność, że wszystkie 4 koła znajdują się w optymalnej pozycji na nierównych drogach.
System multimedialny OpenR link
Nowe Renault Rafale posiada ekran OpenR Link z wbudowanym Google, który wyposażony jest w Mapy Google, asystenta Google i wiele innych aplikacji, które można pobrać w Google Play. To jak korzystanie ze smartfona, ale z większym ekranem i funkcjami zaprojektowanymi dla samochodu. Interfejs jest również w pełni konfigurowalny i kompatybilny z Android Auto lub Apple CarPlay. Dzięki poleceniom głosowym Google Assistans można sterować funkcjami takimi jak: przyciemnianie dachu SOLARBAY, wysyłanie wiadomości SMS czy odtwarzanie muzyki lub zmianę temperatury w kabinie samochodu bez odrywania wzroku od drogi. Wyświetlacz składa się z dwóch ekranów w kształcie litery "L": poziomego ekranu TFT o przekątnej 12,3 cala na desce rozdzielczej oraz pionowego ekranu dotykowego o przekątnej 12 cali na środku konsoli. Ekran dotykowy OpenR jest precyzyjnie umiejscowiony, tak aby był dobrze widoczny i łatwo dostępny, dzięki czemu kierowca może cieszyć się multimediami bez odrywania wzroku od drogi.
32 systemy wspomagania prowadzenia
Nowe Renault Rafale jest wyposażone w 32 zaawansowane systemy wspomagania (ADAS) opracowane w ramach programu „Humam first program” podzielone na trzy kategorie: prowadzenie pojazdu, bezpieczeństwo i parkowanie. W kategorii bezpieczeństwo znajdziemy m.in. funkcję inteligentnego asystenta prędkości, który automatycznie ostrzega kierowcę, jeśli samochód przekracza limit prędkości podany na znakach (ISA, Intelligent Speed Assist). W kategorii prowadzenie pojazdu Renault Rafale posiada funkcję kontroli bezpiecznej odległości dzięki przedniej kamerze i czujnikom, które obliczają bezpieczną odległość i uruchamiają dźwiękowe i wizualne ostrzeżenia. Jeżeli chodzi o kategorie parkowanie, Renault Rafale posiada kamerę 3D 360 oraz czujniki parkowania przód, bok i tył oraz system hands free parking.
Inteligentne i wydajne reflektory w nowym Renault Rafale wykorzystują technologię, która optymalizuje oświetlenie w każdych warunkach. Wszystkie wersje są wyposażone w technologię LED Adaptative Vision, która reguluje światła mijania w zależności od warunków jazdy. Technologia LED Matrix Vision dostępna w wyższej wersji wyposażenia pozwala mieć włączone światła drogowe przez cały czas poprawiając tym samym widoczność kierowcy nie oślepiając kierowców innych pojazdów.