Renault Kangoo VAN E-TECH

Nowe Renault Kangoo Van E-Tech elektryczne z zasięgiem 300 km1 bardziej niż kiedykolwiek spełnia większość codziennych potrzeb klientów biznesowych.

Renault odnawia swoją gamę elektrycznych pojazdów użytkowych, wprowadzając na rynek Nowe Kangoo Van E-Tech elektryczne, które zapewni użytkownikom jeszcze większą wolność i elastyczność bez żadnych kompromisów.

W nowym modelu Kangoo Van E-Tech elektrycznym wykorzystano wiele rozwiązań znanych z wersji z silnikiem spalinowym, która zdobyła nagrodę „International Van of the Year 2022” dla najlepszego nowego samochodu dostawczego na rynku. Akumulator trakcyjny został ukryty pod podłogą, dzięki czemu pojemność przestrzeni ładunkowej nadal wynosi do 3,9 m3 w wersji L1, ładowność to 600 kg, a na dodatek mamy możliwość holowania przyczepy o masie do 1500 kg.

Inne, dobrze znane nam elementy wyposażenia to: pomysłowe i unikatowe w tym segmencie drzwi boczne „Open Sesame by Renault” o największej szerokości na rynku (1,45 m), nowatorski składany stelaż „Easy Inside Rack”, znajdujący się pod sufitem, trzy przednie fotele ze składanym oparciem środkowego siedzenia, które błyskawicznie zamienia wnętrze w mobilnebiuro oraz schowki o łącznej pojemności 44 litrów, w tym szuflada „Renault Easy Life”.

Za sprawą akumulatora litowo-jonowego 45 kWh, który jest zbudowany z ośmiu niezależnych i łatwych w naprawie modułów, Nowe Kangoo Van E-Tech elektryczne może pochwalić się zasięgiem do 300 km w cyklu WLTP. Dzięki temu użytkownicy furgonetek mogą spokojnie planować większość codziennych przejazdów w celach zawodowych przy optymalnie niskich kosztach posiadania i eksploatacji pojazdu. Akumulator, który występuje w wersjach z ładowarką 22 kW, jest wyposażony w hydrauliczny układ chłodzenia oraz elektryczny układ podgrzewania, które umożliwiają jego eksploatację w odpowiednich zakresach temperatur, co przekłada się na zachowanie zasięgu, ale także skraca czas ładowania. Akumulatory są objęte gwarancją na 8 lat lub 160 tys. km.

Nowe Renault Kangoo Van E-Tech elektryczne jest wyposażone w silnik o mocy 90 kW rozwijający natychmiast dostępny moment obrotowy 245 Nm, który pozwala na płynną i bezpieczną jazdę w każdych warunkach. Tryb Eco, zalecany przy niewielkim obciążeniu pojazdu, ogranicza moc i prędkość maksymalną, aby zapewnić optymalny zasięg.


Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów hamowania rekuperacyjnego:

  • Sailing (kontrolka B1): tryb ograniczonego odzyskiwania energii przystosowany do jazdy na autostradach i trasach szybkiego ruchu.
  • Drive (B2): domyślny tryb odzyskiwania energii do wszechstronnego użytkowania. Przypuszczeniu pedału gazu daje podobne odczucie hamowania jak w samochodzie z silnikiem spalinowym.
  • Brake (B3): tryb maksymalnego odzyskiwania energii do stosowania w korkach lub na trasach w terenie górzystym.

W Nowym Kangoo Van E-Tech elektrycznym klasyczny, hydrauliczny układ hamulcowy jest wspomagany przez ARBS (Adaptative Regenerative Brake System), który odzyskuje maksymalną ilość energii. Model ten posiada systemy wspomagania jazdy takie jak: aktywny regulator prędkości, aktywny system wspomagania nagłego hamowania czy asystent utrzymania pasa ruchu.

Informacje o wybranym trybie jazdy, zarządzaniu energią elektryczną oraz o działaniu systemów wspomagania prowadzenia są zgrupowane na 10-calowym, w 100% cyfrowym kolorowym ekranie na tablicy rozdzielczej, zapewniającym pełną gamę możliwości personalizacji. Dzięki systemowi Android Auto lub Apple Carplay możesz cieszyć się swoimi ulubionymi playlistami, aplikacjami czy też usługami online.

Nowe Kangoo Van E-Tech elektryczne oferuje w opcji podgrzewaną przednią szybę, przednie fotele oraz kierownicę. Wszystkie te elementy wyposażenia zapewniają jeszcze wyższy komfort termiczny i w niewielkim stopniu obciążają akumulator.

W celu naładowania akumulatora Nowe Kangoo Van E-Tech elektryczne proponuje wybór trzech rodzajów ładowarek. W standardzie samochód wyposażony jest w dwa rodzaje ładowarek pokładowych:

  • ładowarkę trójfazową o mocy 11 kW przystosowaną do wszelkich rodzajów ładowania w warunkach domowych 
  • ładowarkę trójfazową o mocy 22 kW, która rozszerza możliwości ładowania AC, umożliwiając wykorzystanie pełnej szybkości ładowania dostępnej na większości stacji publicznych AC 
  • Dodatkowo jako opcja dla ładowarki 22 kW dostępna jest ładowarka szybkiego ładowania o mocy 80 kW (na prąd stały), która umożliwia doładowanie 170 km (WLTP)w ciągu zaledwie 30 minut.