Renault Master

Generacja aerovanów

Imponujący design Nowego Renault Master dodaje mocnej osobowości, atrakcyjnego wyglądu i nowoczesnego charakteru. W pełni LED-owe światła w charakterystycznym układzie w kształcie litery C wokół zupełnie nowego grilla przedniego sprawiają, że model ten jest jeszcze bardziej masywny. Do wybory jest 7 kolorów nadwozia: niebieski agave, niebieskoszary, szary gwiezdny pył, czarny perłowy, biały mineral, szary urban i czerwony Energy.

Renault Master zwiastuje nową erę: jego opływowe kształty zaprojektowane w tunelu aerodynamicznym są znakiem rozpoznawczym samochodu napędzanego wydajnością. Kąt pochylenia przedniej szyby, wloty powietrza, kształt lusterek bocznych i opływowy tył: wszystkie istotne stylistycznie elementy zostały zoptymalizowane pod kątem poprawy właściwości aerodynamicznych pojazdu i znacznego obniżenia zużycia energii.


Design stworzony z myślą o komforcie

Wnętrze Mastera łączy innowacyjną pozycję za kierownicą z wysokim komfortem pracy: indywidualne fotele otulają siedzące w nich osoby, a deska rozdzielcza wyprofilowana w kształcie litery S jest zorientowana w stronę kierowcy, by zapewnić mu łatwy dostęp do elementów sterowania. Mobilne biuro ze schowkiem na laptopa i funkcjami łączności: gniazda USB-C, 220V i 12V oraz 135 litrów przestrzeni do przechowywania ułatwi podróże i codzienne obowiązki zawodowe.

Nowy Renault Master posiada 40 wersji nadwozia produkowanych w fabryce Renault, dostosowanych do potrzeb różnych sektorów. Oferta obejmuje między innymi furgony, kontenery, skrzynie otwarte i wywrotki oraz platformy i podwozia.


System multimedialny openR link z wbudowanymi usługami Google

W nowym Renault Master mamy do dyspozycji 10-calowy ekran z systemem multimedialnym openR link i dostępem do usług Google. Jego płynny i intuicyjny interfejs pomaga w pracy za kierownicą, a niezbędne narzędzia i usługi Google są zawsze pod ręką. Dzięki ciągle aktualizowanym mapom Google otrzymujemy komunikaty o sytuacji na drogach w czasie rzeczywistym, informacje o interesujących punktach w okolicy itp. Dopełnieniem jeszcze lepszych i bardziej komfortowych warunków podroży jest asystent głosowy Google, dzięki któremu możemy sterować łącznością czy temperaturą w kabinie poprzez polecenia głosowe. Do wyboru mamy również 50 aplikacji, które ułatwią codzienne obowiązki.



Silniki wysokoprężne nowego Mastera

Nowy Master jest dostępny z czterema wersjami wysokoprężnego silnika Blue dCi o mocy 105, 130, 150 i 170 KM, współpracującego z mechaniczną skrzynią biegów, aby zaspokoić każde potrzeby. Cechują się one znacznie obniżonym zużyciem paliwa (średnio o 1,5 l/100 km) i niższym poziomem emisji CO2. Nowa automatyczna 9-biegowa skrzynia dostępna w wersjach silnikowych o mocy 150 KM i 170 KM oferuje najlepszy możliwy moment obrotowy w każdej sytuacji.

Pojedź dalej z nowym silnikiem Blue dCi dzięki jego efektywności na długich dystansach. W połączeniu z nowym hydraulicznym dynamicznym układem hamulcowym, wersja z silnikiem wysokoprężnym jest aerodynamiczna aż po owiewki, zapewniając niską emisję CO2, poniżej 195 g/100 km.

Komfortowy i bezpieczny układ hamulcowy: jest tak samo efektywny niezależnie od obciążenia pojazdu, a czas reakcji przy hamowaniu awaryjnym skrócono o połowę. W samochodach elektrycznych układ rekuperacyjny oraz zmniejszona masa pomagają wydłużyć zasięg.


Silniki elektryczne nowego Mastera

Renault Master, ustanawiający nowe standardy w segmencie elektrycznych furgonów w Europie, dostępny będzie w wersji E-Tech 100% electric z dwoma typami baterii trakcyjnych, o pojemności 40 kWh (z zasięgiem do jazdy miejskiej) bądź 87 kWh (na dłuższe trasy), pozwalającym zaspokoić wszelkie potrzeby z rekordowym zasięgiem nawet 460 km1.

Dzięki niższym kosztom energii, oszczędnościom serwisowym sięgającym 30% i zerowej emisji CO2, wersja E-Tech 100% electric jest doskonałą propozycją.

W domu, w pracy, na trasie – nowe Renault Master E-Tech 100% electric oferuje różne możliwości ładowania akumulatora trakcyjnego. Ładowanie akumulatora 87 kWh na stałoprądowej stacji szybkiego ładowania przez 1 h i 10 min powinno wystarczyć na przejechanie do 460 km. Innymi opcjami ładowania Mastera są: domowy terminal ładowania (Wallbox) 7,4-22kW, wzmocnione gniazdo domowe 3,7kW lub – w razie potrzeby – ze standardowego gniazdka domowego 2,3 kW.


Ładowność i ergonomia

Najlepsze osiągi w swojej klasie sprawiają, że Renault Master jest przystosowany do intensywnej pracy. Jego ładowność osiąga do 1625 kg i możliwości holowania do 2,5 t. Praktyczny tylny próg i optymalnie ukształtowana pionowa przegroda z uchwytem ułatwiającym wsiadanie upraszczają załadunek. Jego kolejnym atutem są boczne przesuwane drzwi, najszersze w swoim segmencie o szerokości 1312 mm.


Systemy bezpieczeństwa human first

Nowy Master wyposażony jest w 20 zaawansowanych systemów wykorzystujących zaawanasowane technologie dbające o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Jednym z nich jest kamera "permanent rear view", cyfrowy ekran zamiast wstecznego lusterka pokazuje obraz przesłany z tylnej kamery i zapewnia idealną widoczność z tyłu pojazdu. Renault master posiada również przednie i tylne czujniki parkowania, stabilizator toru jazdy przybocznym wietrze, system wspomagania nagłego hamowania z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, systemy wspomagania parkowania i wiele innych.